Sommarjobb: Kundtjänstmedarbetare hos Länsförsäkringar Älvsborg

Sommarjobb: Kundtjänstmedarbetare hos Länsförsäkringar Älvsborg

Clevry Sweden AB
Skapad
4 april
Sista ansökningsdag
21 september

Om företaget

Länsförsäkringar Älvsborg erbjuder försäkring, banktjänster och fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och driver ett långsiktigt hållbarhetsarbete i det område där våra kunder och ägare bor. Nu startar vi upp ett nytt verksamhetsområde inom trygghetstjänster som kommer vara en central del av bolaget framöver.

Med målet att utveckla digitala tjänster för skadeförebyggande arbete, fokuserar vi på att tillhandahålla skadeförebyggande tjänster inom brand, vatten och inbrott.

Besök länken för mer information.

Din roll

Är du student och söker ett spännande sommarjobb? Då är denna roll perfekt för dig!

Som Kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med kundservice och administrativa uppgifter. Du ska supporta kunder som köpt larm, hantera bokningar, planering av installationer och avbokningar. Din uppgift är att främja kundnöjdhet genom uppföljning av larminstallation och ge bästa möjliga service. Du kommer också att samarbeta nära med säljavdelningen och teknikerna ute på fältet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Bokning och planering
  • Om-/avbokningar
  • Kundvård
  • Kundavslut
  • Support
  • Avtal
  • Avgifter, fakturering och rabattering

För detta sommaruppdrag kommer du att vara konsult via Clevry och arbeta hos Länsförsäkringar.

  • Omfattning: v26-31, 09.00-15.00
  • Plats: Borås

Din profil

Vi söker dig som är tillgänglig för arbete under sommaren och vill ge våra kunder trygghet i världsklass. Om du har erfarenhet av kundservice via telefon är det ett plus. Goda IT-kunskaper och förmåga att kommunicera väl både muntligt och skriftligt är viktigt. Du måste vara prickfri i polisens belastningsregister för att jobba inom bevakningsföretag.

  • Personliga egenskaper: handlingskraftig, hög social kompetens, ansvarskänsla.
  • Kommunikativ: bra på att tolka information och fatta beslut som ger kunden en trygg och omhändertagen upplevelse.
  • Språkkunskaper: behärska svenska och engelska.

Om Clevry

Clevry är ledande inom soft skills-drivet arbetsliv. Med över 30 års erfarenhet inom talent acquisition, assessment och advisory, är vi globalt närvarande med certifierade rekryterare och affärspsykologer. Vi finns från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry lägger vikt vid soft skills lika mycket som hard skills. Efter din ansökan kommer du få en länk till ett självskattningstest via mail. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet och du får en feedback-rapport som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Ansök tidigt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss på LinkedIn – Clevry Sweden

Denna jobbannons är omskriven för att vara mer lättillgänglig.