Sommarjobba som administratör i receptionen

Sommarjobba som administratör i receptionen

Polismyndigheten
Skapad
19 december
Sista ansökningsdag
3 januari

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Lokalpolisområde Norra Ångermanland ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.

Vi söker nu två personer för sommarvikariat under perioden juni till augusti med start enligt överenskommelse. Det kan även finnas möjlighet till förlängning på timmar efter denna period.

ARBETSUPPGIFTER Som semestervikarie i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Handlägga pass- och identitetskortsansökningar

Andra arbetsuppgifter kan förekommande som t.ex. att ta emot och registrera anmälningar från allmänheten och hantera hittegods.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna.

Arbetstiden i receptionen är framförallt förlagd under dagtid, det kan förekomma kvällsarbete samt arbete på veckoslut.

KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier • aktuell arbetslivserfarenhet inom service och administration som innefattat personliga kontakter som arbetsgivaren anser relevant för tjänsten • god datavana och lätt för att lära dig nya IT-system • goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift • B-körkort

Det är meriterande om du: • är polisstuderande • har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå • har aktuell erfarenhet av att arbeta i en reception som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten • behärskar ytterligare språk än svenska och engelska som arbetsgivaren bedömer relevant

Personliga egenskaper Som administratör inom receptionen är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Då arbetstempot växlar så tror vi att du är en person som trivs och drivs av detta, samtidigt som det inte påverkar din noggrannhet eller kundbemötande. Vi tror vidare att du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt samt en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga. Du behöver även vara ansvarstagande samt ha förmåga att skapa struktur samt prioritera och organisera ditt arbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT Arbetsort: Örnsköldsvik Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Administratör reception Anställningsbenämning: Administratör

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.