Sommarvikariat - Samordnare till hemtjänsten
Om jobbet
Sommarvikariat - Samordnare till hemtjänsten
Är du redo för en sommar fylld av meningsfulla upplevelser och utveckling? I Älvsbyns kommun erbjuder vi en unik möjlighet att arbeta som samordnare inom hemtjänsten. Här får du chansen att:
- Prova på nya saker och ta ansvar i din yrkesroll.
- Utvecklas genom att vara delaktig i hela processen och växa som medarbetare.
- Få värdefull erfarenhet som kommer att gynna dig i ditt framtida arbetsliv.
Vi är en liten kommun där vi hjälper varandra och arbetar tillsammans för att nå goda resultat. Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för att arbeta självständigt i en utvecklande verksamhet, och som brinner för att arbeta med människor.
Arbetsuppgifter
Som samordnare kommer du att:
- Ansvara för den dagliga planeringen och bemanningen.
- Ha löpande kontakt med brukare, anhöriga och övriga medarbetare inom socialtjänsten.
- Arbeta med insatsplanering, hantering av korttidsfrånvaro samt schema- och semesterplanering.
Du kommer att samarbeta nära med enhetschefen för att säkerställa en hög kvalitet i vårt arbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av liknande uppgifter inom hemtjänst.
- Förmåga att skapa delaktighet och förtroende i personalgrupperna.
- Flexibilitet, initiativförmåga och en ansvarsfull inställning.
- Hög drivkraft och förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Erfarenhet av insatsplaneringssystem är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort
B-körkort krävs.
Anställning
- Arbetstid: Måndag – fredag, dagtid (40 tim/v).
- Arbetstider: Kl. 6.30-15.30.
- Anställningen: Tidsbegränsad under sommaren 2025.
Sista ansökningsdag
25 maj 2025
Allmänt
Anställningsvillkor enligt avtal. Vi strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden.
Vi ber om att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande avstår från att kontakta oss i rekryteringsarbetet.
Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av vårt team!