Sommarjobb: Inköpsassistent
Är du redo för ett meningsfullt sommarjobb hos Invacare Rea?
Invacare är världsledande inom innovativa hjälpmedel av hög kvalitet som främjar ett aktivt och livskvalitativt liv. Just nu söker vi en driven och engagerad inköpsassistent för sommaren till vårt distributionscenter i Diö. Vi levererar produkter som vårdsängar, gång- & hygienhjälpmedel, rollatorer samt rullstolar.
Dina arbetsuppgifter:
- Säkerställa tillgång av material i tid för produktion och kunder
- Dialog med interna och externa leverantörer världen över
- Hantera inköpsorder, ordererkännanden, och leveransuppföljning
- Tillhandahålla prognoser och minimera materialbrister
Din profil:
- Kommunikativ och bra på att skapa relationer
- Analytisk och siffersmart med förståelse för Supply Chain
- Noggrann, strukturerad och effektiv
- Teamspelare med en positiv inställning och lösningsorienterad
Din bakgrund:
- Eftergymnasial utbildning pågående eller avklarad
- Erfarenhet inom inköpsarbete är meriterande
- Flytande svenska och goda engelska kunskaper
Du kan söka tjänsten fram till 2024-03-29 på Invacares karriärsida. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan!
Har du frågor? Kontakta Helena Robertsson, Supply Chain Manager, via [email protected].
Pendling till Diö är smidigt med tåg, endast 30 min från Växjö och Hässleholm, 5 min från Älmhult.
Besök Invacare och Working4Invacare för mer information.
Vi ser fram emot din ansökan för ett givande sommarjobb!