Sommarjobb i Örebro län 2023

Sida: 1

Undersköterskor/vårdbiträden till Almby, Marka och Gustavsviks hemvård

Örebro kommun, Örebro

Är du en driven person som vill vara med och göra positiv skillnad? Just nu behöver vi inom hemvården förstärka flera av våra team med undersköterskor och vårdbiträden! Om tjänsten Marka, Almby och Gustavsvik hemvård är tre separata enheter som ingår i ett trillingområde och samarbetar kring bemanning. Det innebär att du som medarbetare är anställd hos en av enheterna, men kan tillfälligt lånas ut till någon av de andra enheterna vid behov. Hos oss kommer du tillsammans med dina kollegor stötta kunderna i de dagliga sysslorna med fokus på att ta tillvara på individens egen förmåga och resurser. Vissa kunder har omfattande omvårdnadsbehov, andra behöver hjälp med att ta på sig sina strumpor. Oavsett vad så är de i behov av att få hjälp av tillmötesgående och professionella medarbetare, vilket de får av oss.  Vi arbetar i team med undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter kring varje kund. Välkommen att söka en tjänst där du får möjligheten att göra en betydelsefull skillnad för andra! Exempel på arbetsuppgifter: • ge personlig omvårdnad och service utifrån kundens individuella behov • arbeta utifrån rehabiliterande förhållningssätt • dokumentera i våra verksamhetssystem för att säkra trygg och kvalitativ omvårdnad till kunden • samverka med undersköterska, arbetsterapeut och sjuksköterska utifrån kundens behov • tillsammans med resten av arbetsgruppen vara delaktig i att utveckla arbetssätt och metoder inom hemvården Om arbetsplatsen Almby hemvård utgår ifrån Landbotorpsallén i Ladugårdsängen.Vi arbetar i områdena Ladugårdsängen, Sörby, Sörbyängen, delar av Almby samt Ekeby-Almby. Marka hemvård utgår också från Landbotorpsallén. Vi arbetar huvudsakligen i områdena Brickebacken, Brickeberg, Tybble, delar av Almby och landsbygden kring Norra bro/Gällersta.  Gustavsvik hemvård utgår från lokaler på Drottninggatan. Vi arbetar huvudsakligen i områdena Adolfsberg, Mosås och Marieberg. I samtliga hemvårdsgrupper är vi cirka 30 medarbetare. Vi använder oss främst av cykel eller bil för att besöka våra kunder. Kvalifikationer Vi ser att du har ett starkt engagemang för människor och en positiv grundsyn. Du är trygg, förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och visar omtanke mot våra kunder. Att vara professionell i din yrkesroll och ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du är bra på att kommunicera och arbeta med andra och ger alltid ett gott bemötande. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kunder och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • avslutad gymnasieutbildning Meriterande: • bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023) • vårdbiträdesutbildning • erfarenhet av arbete inom hemvård • erfarenhet av arbete inom vård och omsorg • B-körkort, manuell växellåda • kunna cykla Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 11 Arbetstid: schemalagd dag/kväll och helg  Övrig information Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln. Om du blir aktuell för tjänsten och saknar vårdutbildning kommer utbildning att ingå som en del i anställningen. Mer information om detta ges under rekryteringsprocessen.  Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret. Ansökan Sista ansökningsdag är 11 oktober. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Publicerad: 27 september

Personlig assistent sökes till kund i Svartå

Humana AB, Degerfors

Är du flexibel, lyhörd och har erfarenhet av personlig assistans eller motsvarande arbetsuppgifter? Bra, då kan det här vara tjänsten för dig! Kundpresentation Jag är en kvinna på 30 år, bosatt i Svartå som ligger mellan Fjugesta och Degerfors. På grund av en trafikolycka är jag rullstolsburen, därför är min funktionsnedsättning omfattande och jag behöver hjälp med det mesta för att klara min vardag. Min vardag består av jobb, familj och vänner. Nu söker jag timvikarier som även kan arbeta på schema under sommaren! För att jobba som personlig assistent hos mig önskar jag att du: • Är kvinna i ålder 20-45 år. • Är flexibel • Kan jobba dag, kväll och natt. • Har B-körkort för manuell växellåda och tillgång till bil  • Har erfarenhet av en liknande roll • Ej är hundrädd (allergivänlig ras) Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Bifoga gärna ett foto samt datum som du har möjlighet att börja i din ansökan. Mer information ges vid en eventuell intervju. Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre. Arbetstid/Varaktighet: Vi söker nu timvikarier som kan arbeta extra vid behov, vid ordinarie personals frånvaro.  Hos kunden arbetar man dygnspass mellan 08:00-11:00 (morgonen därpå), du behöver därför kunna arbeta alla tider på dygnet. Det tillkommer väntetidstimmar när man arbetar natt. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. Att jobba på Humana  Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.   Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.  Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana samt av kunden. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Publicerad: 18 september

Sjuksköterskor sökes till konsultuppdrag i Karlskoga!

AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, Karlskoga

Vi söker nu efter tre legitimerade sjuksköterskor som vill arbeta inom vårdboende, hemsjukvård och omsorg/psykiatri i Karlskoga! Är höstens konsultuppdrag inte inbokat ännu eller går du inom kort av din nuvarande tjänst? Då kan detta vara en perfekt möjlighet för dig att ytterligare vässa dina kunskaper och arbeta tillsammans med ett härligt team i Karlskoga. Du får vara en del av ett kompetent team med viljan att ständigt förbättra livskvaliteten hos invånarna i Karlskoga. Uppdraget startar inom ett par veckor och pågår till slutet av året. Du som söker tjänsten bör ha erfarenhet av någon av ovanstående områden och är självständig i din roll som sjuksköterska. Körkort är ett krav för denna tjänst såsom goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket. Erfarenhet av journalsystemet Procapita är meriterande men inget krav. Arbetsuppgifter Sedvanliga uppgifter som sjuksköterska inom respektive verksamhet. Arbetet är förlagt under dagtid och omfattningen är 100 procent. Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning och Rekrytering med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult erbjuds du konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag. Vi erbjuder även: •Introduktion för att du så snabbt som möjligt ska komma in i din roll •Regelbundna utvecklingssamtal med din närmaste chef •Kontinuerlig coachning för att följa hur du når dina uppsatta mål •Inbjudningar till seminarier och konsultträffar •Friskvårdsbidrag Det finns flera fördelar med att välja att arbeta som konsult för Vårdlänken. Som konsult kan du alltid känna dig trygg med att din konsultchef förstår dina och kundens behov, eftersom din konsultchef själv har varit verksam inom samma arbetsområde som du arbetar inom. Det finns stora möjligheter att själv få välja arbetsplats och arbetstider. Behöver du komma i kontakt med Vårdlänken utanför kontorstid, finns alltid en bemannad jourtelefon. Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag. Det innebär att Vårdlänken varje år genomgår en revision genomförd av Almega. I revisionen kontrolleras bland annat att Vårdlänken betalar de skatter och avgifter som Skatteverket beslutat och i övrigt har sunda finanser. Det ställs också krav på att Vårdlänken har gedigna ansvarsförsäkringar för sina konsulter som är ute på arbetsplatser. Kollektivavtal är ytterligare ett krav som ställs för att få bli ett auktoriserat bemanningsföretag. Genom Vårdlänkens kollektivavtal kan du känna dig trygg i att Vårdlänken betalar in pengar till din tjänstepension från den allra första kronan som du tjänar in genom dina uppdrag hos Vårdlänken. Skulle du råka ut för en olycka i arbetet, eller till och från arbetet, kan du också känns dig trygg med att Vårdlänken har de olycksfallsförsäkringar som arbetsmarknadens parter har beslutat om. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida http://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast. Om oss Vårdlänken Bemanning och Rekrytering hyr ut och rekryterar kompetent och kvalificerad personal så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, socionomer, chefer samt övrig vård- och omsorgspersonal. Vi har över 24 års erfarenhet av bemanning inom vård och omsorg. Våra uppdragsgivare är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Det gör oss till helhetsleverantör inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer om oss på vår hemsida www.vardlanken.se. Gå även in och gilla oss på Facebook www.facebook.com/vardlanken

Publicerad: 1 september

Personlig assistent till Kopparberg i sommar!

Kungsängen i Nora AB, Ljusnarsberg

Snart är sommaren här och vi behöver fylla på vårt team med Personliga assistenter i Kopparberg! Hos Kungsängen är våra assistansuppdrag utformade så att brukaren hyr en bostad av oss. Det innebär att du som personlig assistent är tydligt knuten till oss som företag, har kollegor och en närvarande verksamhetschef. Som personlig assistent hos oss arbetar du och blir en del i brukarens vardag. Vi finns tillgängliga under dygnets alla timmar för att stötta och underlätta för brukaren med allt från motivationsarbete, stöd och hjälp i hemmet till att följa med och handla eller på olika aktiviteter. Vem trivs hos oss? Vi söker dig som har ett varmt hjärta som klappar för människor. Du är en trygg person som har förmågan att visa respekt, lyhördhet och empati. Du är tydlig och strukturerad men kan samtidigt vara flexibel i ditt arbetssätt och kan stundtals hantera ett högt tempo. Du är en schysst arbetskamrat genom att hålla tider och följa rutiner. Du har en förståelse för att det du gör och säger påverkar andra och kan därför vara lugn, inkännande och påhittig i stunder då det behövs - det som vi brukar kalla lågaffektivt bemötande. Om du inte känner till den metoden redan nu kommer du garanterat att göra det efter en tid hos oss. Som personlig assistent behöver du vara lyhörd och inkännande men samtidigt mycket tydlig i ditt arbetssätt. Din bakgrund Du får gärna ha tidigare erfarenhet av att ha jobbat med människor med olika funktionsnedsättningar. B-körkort är meriterande men inte ett krav. Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift. Möjlighet till fortsatt tjänst som timvikarie. Tjänsten omfattas av fullständig bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsformuläret på vår hemsida och inte via e-post eller pappersformat. Vi kommer ta en första kontakt via mejl om din ansökan låter intressant! Löpande rekrytering kommer att tillämpas under denna rekrytering, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad: 8 juni